Ужe трeтій нaвчaльний рік ми фaктичнo живeмo в умoвax, кoли COVID-19 є впливoвoю склaдoвoю oсвітньoгo прoцeсу. Сьoгoдні гoлoвним бoлeм oсвітян тa бaтьків стaлa тeмa пoвeрнeння зa пaрти шкoлярів у «чeрвoниx» кaрaнтинниx зoнax.
К пoчaтку вaртo рoзуміти, щo щe oдин тривaлий oнлaйн у шкoлax — цe удaр пo мaйбутньoму нaшoї крaїни тa нaшиx дітeй. Aджe, нa прoтивaгу шкoлaм, дe oнлaйн-нaвчaння прoxoдить нa спрaвді висoкoму рівні, є нaвчaльні зaклaди, дe знoву пoчaлися дoмaшні зaвдaння у вaйбeрі, бaнaльнe пeрeчитувaння мaтeріaлу тa гoдини спoглядaнь в eкрaни, нa якиx нічoгo нe відбувaється. Тaкиx зaклaдів чимaлo.
Якими мoжуть бути нaслідки тaкoгo підxoду, гoді й гoвoрити. Міжнaрoднa стaтистикa 2020 рoку щoдo рeзультaтів дистанційного навчання учнів середніх шкіл дуже однозначна. Наприклад, у Нідерландах, -де дистанційна освіта вважається чи безвыгодный найбільш якісною в Європі, а учні перебували в онлайні всього 8 тижнів, навчальний поступ знизився в середньому в 20%, а в сім’ях із низьким рівнем освіти — возьми 50%. Схожа ситуація спостерігається у Великій Британії, США, Бельгії.
Спеціальних досліджень у цій сфері в Україні немає (окрім минулорічного Національного моніторингу результатів навчання випускників початкової освіти, який мав зовсім іншу мету), однак малограмотный треба бути освітнім експертом, щоб розуміти, що результати тривалого дистанційного навчання в українських школах можуть суттєво вплинути бери майбутнє наших дітей і держави в цілому.
Сьогодні невыгодный існує офіційного дозволу дітям повноцінно навчатися, мається получи и распишись увазі, дозволу на освітню діяльність, що спирається сверху чинне законодавство, коли діти мають можливість здобувати освіту офлайн за исключением. Ant. с порушення правил, притягнення давно відповідальності керівників чи ризику втрати ліцензії школами.
Ця осінь виявилася дуже щедрою в нормативні зміни, що суттєво вплинули получи освітній процес у школах, його якість та прогнозованість. Ради відносно короткий проміжок часу різними державними органами було прийнято низку нормативно-правових актів, які регулюють діяльність закладів освіти загалом та у різних зонах карантину зокрема.
Деякі нормативні документи запроваджували суттєві вимоги поперед організації діяльності закладів освіти, а вслед кілька днів з’являлися нові документи, які доповнювали, обмежували чи й взагалі суперечили вимогам попередніх. Мало-: неграмотный дивно, що без допомоги досвідченого юриста розібратися в цілому асортименті норм та обмежень різних рівнів доволі согласно. Враховуючи таке різноманіття розпорядчих документів, заклади освіти в соответствии с-різному трактують норми чинного законодавства.
Якими офіційними документами школи керуються сьогодні
ПЕРШИЙ
Відповідно по постанови КМУ №1236 від 9 грудня 2020 року щодо роботи закладів освіти встановлено, що получай території регіонів, на яких установлений «червоний» рівень епідемічної небезпеки, передбачена можливість відвідування закладів середньої освіти учнями лише у разі, якщо усі (100%) працівники закладу освіти мають Водан із зазначених документів:
- спецификация, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації;
- негативний труд ПЛР-тесту;
- документ для одужання від COVID-19, чинний протягом 180 днів.
Тобто заклади освіти, які виконали ці вимоги, могли б працювати в очному форматі.
ДРУГИЙ
Проте вже 4 жовтня 2021 року наказом №2153 МОЗ України працівників закладів освіти віднесено вплоть до переліку професій, які підлягають обов’язковій вакцинації від COVID-19. Відповідно, негативний последствие ПЛР-тесту та указивка про одужання від COVID-19, передбачений угоду кому) роботи в закладі освіти в «червоній зоні», ради роботи не приймається, і виконання вимог, викладених у постанові вище, виявилось недостатнім ради роботи навчального закладу офлайн.
ТРЕТІЙ
КМДА згідно із протоколом Постійної комісії з питань ТЕБ та НС «Относительно вжиття заходів із запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» №68 від 28 жовтня 2021 року та Наказом №166 від 29 жовтня 2021 року Департаменту освіти і науки Києва, встановлено додаткові обмеження, а саме всі заклади освіти всіх форм власності зобов’язали організувати освітній процес у дистанційному режимі з 1 листопада 2021 року і раньше окремого розпорядження.
Львівська міська радость згідно із Протоколом позапланового засідання міської комісії з питань ТЕБ та НС №44 від 28 жовтня 2021 року встановила переведення всіх закладів освіти всіх форм власності получи и распишись дистанційну форму навчання. Відповідно задолго. Ant. с постанови КМУ №409 від 17 червня 2015 року такі рішення місцевих комісій є обов’язковими в целях виконання на території, перед якої вони відносяться.
Офлайн — порушення закону? Як без- заплутатися у постановах
Враховуючи таке різноманіття розпорядчих документів, які є чинними одночасно, приватні заклади освіти получай власний розсуд трактують норми чинного законодавства та вирішують, який з нормативних документів має вищу юридичну силу.
Одні керуються рішеннями місцевих комісій з ТЕБ та НС в частині посилення загальнодержавних вимог та перейшли в онлайн-мера роботи. Інші продовжують працювати офлайн, керуючись вищезгаданою постановою КМУ та підсилюючи свою позицію 100% вакцинованою командою.
Юридичне пажить існування приватних закладів освіти одне, але працюють сьогодні школи объединение-різному. Одні керуються прямими заборонами з боку місцевих органів получи и распишись роботу офлайн, інші обмежуються дотриманням вимог щодо наявності 100% вакцинованої команди та правом роботи в «червоній» карантинній зоні в приміщенні школи.
Різниця в самостійних трактуваннях нормативно-правових актів призводить задолго. Ant. с значних непорозумінь між батьківською спільнотою та навчальними закладами, які, дотримуючись принципів законослухняності, організували навчання онлайн. Батьківська спільнота апелює давно рішення тих навчальних закладів, які працюють офлайн, та фактично вимагає в ультимативній формі відповідних дій від шкіл, дескать навчаються їхні діти. У такому разі подібні дії з боку шкіл будуть суперечити чинним офіційним розпорядженням місцевої влади.
Получи и распишись сьогодні школи приватного закладу освіти КМДШ у Києві та Львові, які виконали вимоги щодо 100% вакцинації своїх працівників, мають класи задолго. Ant. с 20 дітей, запровадили бери території своїх навчальних закладів додаткові протиепідеміологічні заходи, змушені працювати дистанційно, відповідно раньше рішень місцевих комісій з ТЕБ та НС.
Кроме втручання місцевої влади у ситуацію з подвійними стандартами в освітній галузі навчальні заклади, що дотримуються суворих протиепідеміологічних заборон, будуть змушені поступитися та повернути дітей у стіни навчальних закладів під тиском батьківської спільноти. Наскільки цей крок если законним, залежить від рішень місцевої влади.
Відповідальність та повага є нашими базовими цінностями. Ми відповідально ставимося як давно забезпечення високого рівня якості освіти, где-то і до відповідності норм ділової етики та чинного законодавства. Водночас в цій правовій колізії школи, які дотримуються вимог законодавства, загнані у глухий кут. Наслідки відображаються як в дітях, бо вони навчаються біля екранів, позбавлені соціальної взаємодії, приближенно і на батьках, які змушені забезпечувати умови навчання вдома получи и распишись шкоду роботі.
Ми офіційно зверталися перед усіх відповідних інституцій, проте досі жодної відповіді мало-: неграмотный отримали. Вибірково виконуючи вимоги чинного законодавства, заклади освіти знаходяться у нерівних умовах. Крапку в цій справі може поставити тільки місцева влада, надаючи чіткі та зрозумілі роз’яснення, які безлюдный (=малолюдный) матимуть подвійного трактування нормативних документів та унеможливлять маніпуляції і підміну раскусить.
Джерело фото: Depositphotos